måndag 8 oktober 2012

ShapeUp club vs. aftonbladets viktminskning

Denna gången tänkte jag använda ShapeUp clubs app och hemsida (www.shapeupclub.com), för att ha koll på kcal in och ut. Förra gångne använde jag Aftonblades viktminsknins club.

Jag helt med på att jag inte ska ligga på minus nu innan barnet kommer ut och har därför inte så himla stort fokus på kcal, men försöker att hålla maten nyttig.

Jag tänkte bli guldmedlem i ShapeUp när barnet väl har kommit ut. Aftonblades var ju också en betalservice, så de går nog att jämföra.

Än är det så att ShapeUp får plus för en app som är mycket lättare att använda än Aftonbladets och för att dom är integrerat med Runkeeper (för guldmedlemmar) så man slipper logga alt träning manuelt.

Skulle gärna se att dom la till någon sort "street team" som det är i Runkeeper, så att man kan hitta kompisar som är på någonlunda samma nivå och följs åt. Man kan ju göra det i forummet precis som hos Aftonbladet, men ändå, det hade varit nice!

Tycker dessutom att appen är snyggare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar