tisdag 16 augusti 2011

Då var det kick start med 10km

Nu är jag redo att kick starta igång igen.
Barnet är född och semestern är över.

I går blev det en långpromenad med en kompis och en av hennes hundar.
Vi har avtalat att promenera ihop varje måndag.
För mig är det perfekt för då starter jag varje vecka med en långpromenad och då är jag ligsom igång.

Runkeeper fick distansen till 9,7km men den tar inte med höjdskillnaderna så den promenaden var säkert över 10km.

Jag satt ju inte stille resten av dagen.
Enligt bodybuggen så bärnde jag 3192kcal.
Enligt det jag loggade i viktklubben så konsumerade jag 1923kcal
10% underskattning är vanligt, har jag läst 192kcal
Totalt: -3192+1923+192 =-1077

En hälsosam viktnergång är ett halvt till ett helt kilo i veckan.
Min tanke är att jag ska ligger där mellan.
Då behöver jag och ha -500-1000kcal om dagen.
Så i går skulle jag nog ha ätit något som är bra för återbyggning efter min långpromenad.
Ett par bananer exempel.
Jag får komma ihåg att det lika viktigt att ge musklerna något och bränna av, annars bränner dom ju sig själva. Det inte muskler jag vill bränna
Ändå väldigt nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar