söndag 21 augusti 2011

Negativa kalorier

Jag har i många år hört att man bränner flera kalorier på att äta en gurka än vad som är i den. I går så läste jag att det även gäller för rädisa. Det glädjer mig för jag älskar rädisa.

I går så förbrukade jag -2449kcal
Åt för 2092kcal
felmargin 209
------------------------
sum - 148
------------------
Är inte riktigt nöjd, vill ju gärna ligga på -500. Jag promenerade "endast 2,5km" i går och det är just motionen som saknas.

Nu har jag loggat maten i en vecka och märker tydligt att på vardagarna så äter jag nyttigare eller egentligt så äter jag nyttigt på helgen också men det slinker ner lite godis här och en öl där. Det i sig själv gör inget om jag bara gör mina 5km.

Det har varit en lärorik vecka, ser fram emot nästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar