söndag 22 maj 2011

9km blev totalen i dag

Först en promenad på förmiddagen på 4 km ner till SSRS.
Där blev jag hämtat och fick åka bil hem. Det var inte min tanke från början utan snarer en miss i planeringen.

Sedan har vi 5km om dagen som mål, det vill säga 35km i veckan. Efter förmiddagen var min total på 30, så det saknades 5km. Så blir det när man ligger på soffan och sovar halva dagen eller sitter framför datorn och tycker att det ser ut somom det snart ska börja rägna ut, istället för att ta på sig regnkläder och bara få det gjort.

Uanset, så saknades det 5km så det var bara och ställa sig på löpbandet och börja promenera. Mentalt ställd jag in mig på att promenera en timme och så började jag räkna baklänges. Det smidaga med löpbandet är att när jag har satt farten till 5km på en timme, så är det bara och hålla ett jämt tempo och andas, så kommer jag i mål så småning om.

Liten reflektion: de snabbaste på Göteborgsvarvet var i mål innan jag hade gjort mina 5 ;-) men det ok, alla har vi olika förutsättningar och är på olika platser i liver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar