onsdag 25 maj 2011

Skryt om Titti

Jag ska skryta lite om Tittis prestationer.

Inte bara har hon gjort sina 5km om dagen, i förgår var hon och simmade. Hon tog i så mycket att hon fick träningsvärk i magmusklerna. Kanon säger jag.

I går så blev promenaden 7km och Innhöll en tur upp på Ramberget. För er som inte vet så är Ramberget är ett berg på ön Hisingen i Göteborg. Berget och området i dess närhet utgör Keillers Park och är ett välbesökt turistmål. Inom parken finns egentligen två olika höjder, dels Stora Ramberget (87 meter över havet) med området Ättestupan i sin sydvästra del samt Lilla Ramberget, som är den bergås som sträcker sig från Rambergsvägens början och norrut, cirka 750 meter.

Sedan var hon på gymmet.

Det har verkligen kommit fart på henne och man ser hur kroppen ändra form och kläderna blir för stora. Det gläder mig verkligen.

3 kommentarer:

  1. Tack Mette för ditt underbara stöd!

    Jag har ju fått en av mina kollegor Robert att använda applikationen Runkeeper nu med så jag och han har sagt att vi skall försöka gå små promenader på lunchrasterna när vi hinner. Igår föreslog han Ramberget.

    Robert har en Iphone 4 så jag tror att hans GPS fungerar bättre än min då hans Runkeeper verkligen registrerar exakt vart han är.

    Idag tex, var vi på Svenska Mässan och hans mobil kunde se exakt vart vi var inne på själva mässan. Helt fantastiskt! Man såg hur många röda linjer kors och tvärs på en karta över mässan det var och det stämde verkligen med verkligheten. Vi gick verkligen fram och tillbaka och kors och tvärs mellan olika montrar.

    Idag har jag nog fått ihop mina 5 km men det känns lite som "fusk" eftersom jag räknat med det vi gick inne på mässan. I normala fall räknar man ju inte det man går på jobbet...ja ja, jag har varit lite sliten idag så att vila gör nog ingen skada eftersom jag skall träna i morgon igen.

    Kram
    Titti

    SvaraRadera
  2. 5km är 5km uanset om det i jobbet eller inte.

    Du vet han kan gå in i sin Runkeeper på den distansen ni gick, så finns det en fråga om han gjorde den tillsammans med någon annan och där kan han välja dig, då kommer det också in på din profil.

    Ska han vara med i vår utmaning?

    SvaraRadera
  3. Vad smart det skall jag söga till honom. Han kan nog inte ta sig an 5km varje dag...

    SvaraRadera