måndag 30 maj 2011

Vecka 3 avklarat - nya rekord och mindre bra prestationer

Det bara att erkänna, jag nådde inte mitt mål. Totalt blev det 27km, så det saknas 8 km. Det saknas 4 km från lördagen och 4 km från söndagen.
Hela veckan gick min energi i vågor. Ena dagen vaknade jag jätte tidigt andra dagen sent.
Jag känner mig stor och tung med mina 100kg. Det kan liksom vara tungt att ta sig från vardagsrummet och till köket, men jag vet att när jag först börjar gå så glider det på hur lätt som helst. Det finns ingen ursäkt, det bara att komma ut genom dören.

Titti åt andra sidan hon slår sina egna rekord. Hela 43km promenad denna vecka OCH 1,5km löpning. Avrundat med 8km cykling. Way to go. Det där med att succisivt öka löpningen det kommer göra skillnad för figuren. Att gå är jättebra, man får gång i förbränningen, man blir piggare och fräschare. Humöret blir mer stabilt. Man börjar tänka lite mera över vad man stoppar i sig. Massor av bra, men när man börjar med löpning så sätter man verkligen gång i förbränningen. Ahh jag är så otroligt stolt över dig min vän.

Titti har gjort något annat smart, hon har fått mig sig en arbetskollega. Även om han inte är redo att anta 5km utmaningen, så hänger han gärna med på en promenad på lunchen. Att umgås med folk som ger en positiv stöd är A och O.

Vi bygger en ny bild av vem vi är. Vi är motionärana (inte soffpotatisen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar