tisdag 31 maj 2011

Många promenader små, ger också en bra total.

Många promenader små, ger också en bra total.

I dag har verkligen varit präglat av 300m dit och 1km dit. Lite här och lite där.
Totalen blev 6,3km för min del.

Jag ser att Titti också har en sån dag.
Hittills är hon uppe i 3,2km, genom flera småpromenader och klockan är bara 19.

Det är en av fördelarna med Runkeeper, man kan sätta på den på alla små ärande som man ”springer” och då kan man bli gladligt överraskat över hur mycket man faktisk har hunnet med. Dessutom får det mig att välja att promenera istället för att ta bilen på såna mellan sträckor, för jag vet att jag kan se belöningen i totalen sedan.

Man kan tycka att jag borde välja promenaderna ändå eftersom det verkliga målet är bra hälsa och snygg figur, men det målet är liksom för diffust för mig att hålla levande. 5km om dagen är mätbart och bör ledan till det överordnade målet, så det fokusera jag på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar