tisdag 31 maj 2011

Måndagens träning - letar efter en o-ring

Mannen håller på att byta impeller i båten. Han behövde en ny o-ring. Stadens 3 båttillbehörsbutiker stänger kl. 16 så det var ett uppdrag för mig som är hemma på dagarna att besöka dessa butiker.

Det självklara valet var att promenera runt. Det var ca. 2km till den första, 500m till den nästa och sedan tog orken slut. Jag satt på hamnen och funderade på en glass samtidigt som jag ringde mannen och frågade om han verkligen trodde att de skulle ha en sån o-ring hos den tredje. Jepp det trodde han. Jag fick ny energi och började promenera mot den tredje.

När jag kommer ner till linfärjan som ska ta mig över på andra sidan vattnet står det att den är ur funktion. Då fick jag helt plötslig bråttom. Promenerade snabbt till dagis och hämtade sonen, hem och hämta bilen och sedan ner till den tredje butiken, 10minuter före stängning.

Där fick vi otroligt bra service och hjälp och blev tipsat om ett fjärde ställe som hade en o-ring.

Totala distansen blev strax över 7km och ett styck o-ring är på väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar