söndag 22 maj 2011

Runkeeper - gratis appen för att mäta distans och Kalorier

Jag kör med gratis appen Runkeeper för att mäta min distans.


Jag har den i mobilen (android, men funker också med Iphone) och sedan logger jag in på nätet och se på en karta vart jag har gått, hur långt det var och hur mycket den estimera att man har brunnit av kalorier. Jag har inte börjat räkna kalorier ännu, eftersom jag är gravid och vill äta precis vad jag vill, hellre för mycket än för lite.

Man kan lägga till kompisar som också har runkeeper. Det väldigt roligt att följas åt. Jag blir så inspirerat av att se någon annan som också rör på dig.

När jag kollar kartan på nätet så stämmer den precis med vart jag har gått, men när min kompis Titti kollar så stämmare det inte. Jag kör runkeeper på en Android med 3, hon kör Iphone och Telia. Min gissning är att Telia använder andra master till sin GPS funktion, men jag vet inte.

Det jag gillar med RunKeeper jämfört med ex Nike plus är att man kan välja mellan många olika aktiviteter och att den är gratis. Nike Plus gav mig en bra kick efter förra förlossningen, men sedan tyckte jag att det blev dyrt att fylla på med nya inlägg till skon hela tiden, eftersom batterierna tog slut så himla snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar